söndag 26 februari 2012

Var hem till Anne och hämtade hundmat idag. Hon har en 8 månaders rottis tik hon fick hem för typ två månader sen och jag har inte träffat den mer än en gång förut och då var hon instängd i sovrummet. Idag när jag kom var hon, My som hon heter, bland dem andra hundarna när jag kom och jag fick order om att jag skulle ignorera henne för att hon skulle få komma fram själv om hon ville då hon är väldigt försiktig av sig och innan varit i bakgrunden. Satte mig på kökssoffan och vem var fram och skulle bli klappad och dela ut pussar om inte My. Hon har tydligen inte varit så på någon "främling" förut och det var väldigt roligt att höra. Jag vart kär och fick erbjudande om att köpa henne. Hade jag haft ett jobb med bättre förutsättningar att ha hund och inte hade två hästar så hade jag aldrig tvekat. Lovis skulle säkert inte ha något emot en kompis. Det är svårt nog att hitta hundvakt åt en hund och det lär inte bli lättare att hitta någon som vill ha hand om två.
Riktigt tråkigt, för det kändes verkligen speciellt.

Inga kommentarer: