söndag 11 januari 2015

Vilken bra dag det varit idag. Faktiskt en av dem bästa på ett tag. Åkte och köpte mig en ny jacka på hööks idag, kände att jag behövde det då dragkedjan på min varseljacka från ullared har gett upp. Hittade även boots i stl XL så passade på och köpte ett par. Ville ha svarta men det fanns ju bara i ljusblå, rosa eller röd. Ska hoppa in och köpa ett par till sen när lönen kommit. 

Dagens inköp

Det var så längesen som Gustav fick hitta på något utanför gården så jag chansade och gick en liten promenad längs grusvägen med honom. Det var isgata så vi gick inte så långt innan vi vände eftersom jag inte visste om han skulle bli dum på vägen hem eller inte. Men han var så go och rar och tur var väl det för hade han gjort något hastigt hade jag halkat omkull. Vi avslutade med att han fick springa av sig lite energi i sommarhagen. 

Visst var vi fina ;) haha!

När vi kom tillbaka så skulle mamma ut och rida Nisse så jag passade på att klicka lite med Athlas i hagen eftersom han ändå var själv i den hagen. Allting satt klockrent fast vi inte gjort det på såå länge. Tänkte testa att få honom att sträcka fram och hålla kvar frambenet men han förstod inte och höll bara upp benet som när man lyfter benet och ska kratsa hoven, men klickade för det och hoppas på att så småningom lyckas få honom att buga utan hjälp. 

Ria som fick vara hemma själv under tiden som jag var till marieberg och stallet vart ju sååå jävla glad när jag äntligen kom hem och hon hade sån fart medans jag tog ut henne på en kort kisserunda i halkan, för jävlar va dåligt dom har sandat! Och att jag inte har dragit på röva än är ju helt otroligt. Efter lite käk tog vi korta svängen runt järnvägen för det gick ju som sagt knappt att gå ute, men en liten runda vart det iaf :) 

Så jag är nöjd med dagen faktiskt och det känns så bra i hjärtat när jag har gjort nånting med hästarna. Idag fick ju inte Zorro göra nånting men det ska han få imorrn om det inte är allt för dåligt väder. 

God natt!

Inga kommentarer: