fredag 26 december 2014

Tråkigt att folk är så dåliga på att uppdatera sina bloggar!

Vilken dag detta vart. Skulle ju in och köpa täcke till Gustav och batteri till bilen. Började med att brorsan fick komma ut och kabla igång bilen åt mig innan jag kunde åka. Ria fick följa med och hon låg ju och skakade stackarn. Tänkte börja vid city gross så en liten stund innan jag var framme satte jag på parkeringsljuset istället för halvljus, samt stängde av radion för att det skulle dra mindre från batteriet. Bara det att när jag stressade in på affärn så glömde jag ju totalt att stänga av parkeringsljuset så när jag kom ut var ju bilen stendöd igen. Efter lite väntan kom det en gubbe och skulle in o handla och han var snäll och hjälpte mig igång. 

Körde bort till biltema dit Maria kom och kollade bilen åt mig medans jag var in och köpte batteri, så min bil fick vara igång under tiden så jag slapp kabla den igen. Tog sen driven vid max och jäävlar vilken kö det var. Den sträckte sig från luckan där man hämtar maten runt hela jävla byggnaden och förbi där man beställer maten. Sjukt vare, men maten var god!

Ria fick följa med till morsan och farsan där hon fick springa efter bollen i hästhagen och så har hon ätit frusen hästskit m.m Gustav vart nog glad för sitt nya täcke och pappa var snäll och böt batteri. Bara det att man måste ju ha kod till stereon och jag vet inte vart jag har gjort av pappret med koden på.. Annars får jag väl åka till rejmes igen.. 

Underbara dag! Men det är ju en dag imorrn med så jag ska väl göra mig redo för sängen tror jag, finns inte så mycket annat att hitta på just nu. 

Puss!

Inga kommentarer: