söndag 14 december 2014

Så nöjd!

Då var ännu en dag passé och jag känner mig faktiskt nöjd. Det händer inte ofta kan jag säga. Har klippt klor på tre tassar av fyra. Jag orkade inte med den sista, men det är inte så bråttom. Klippte nära ett blodkärl idag, det var första gången jag gjorde det på Ria och tur i oturen var det en tumme, så det lär inte börja blöda av att gå på slätt underlag eftersom klon inte går ner i marken. Plockade även lite päls, klippte rent i tassar, mellan tår och runt anus. Finns lite hopp om att hon hinner bli klar till jul :) 
Åkte till stallet och mockade innan jag tog in Zorro för en promenad i skogen. Fick bli tömkörning och vi skippade tränset och tog lädergrimman istället. Det fick faktiskt bättre än väntat. Vi travade lite efter vägen, eller ja, han och Ria travade, jag gick så fort jag kunde. Ria fick vara lös i skogen så hon sprang några vändor och sen gick hon med oss resten av tiden. När vi kom jut ur skogen och var på väg hem igen så kom känslorna ifatt och sköljde över mig som en våg och jag började grina. Jag hade faktiskt glömt hur det var att vara ute med en häst man kan lita på och som inte stressar eller dummar sig för allt och inget. Och det var så skönt! Underbara häst! Hur kunde jag ens tänka tanken att låna ut honom för ev senare försäljning ? 

Borstade av Gustav lite snabbt också. Han är ju bra go att pyssla med, synd att ridningen inte funkar. 

Imorrn börjar den satans förmiddagsveckan. Jag avskyr den verkligen! Men jag hoppas den går fort så det är helg snart igen och lite långledigt. Efter jobbet ska jag åka och handla julkort och snösulor åt Gustav för på tisdag kommer hovis. 

Vi var tvungna att skynda oss iväg innan det skulle bli allt för mörkt ute. Därför är svansen full i spån. 

Nu ska jag sätta lite fart med hundrastning och dusch så klockan inte blir allt för mycket. God natt på er!

Inga kommentarer: