lördag 20 december 2014

Äntligen är förmiddagsveckan slut och jag har gått på långledigt. Veckan har varit hektisk trots att jag inte har gjort något speciellt men bara att åka och lämna/hämta hunden och mocka åt hästarna tar tid och ork och sen är det nästintill bara att lägga sig och sova när man kommer hem så jag har massor med disk och det är allmänt ostädat och äckligt här hemma. Men det ska jag väl hinna ta tag i så småningom. 

Idag skiner solen. Det gjorde den ju i och för sig igår med, men det är så ovanligt numera och det känns nästan mer som vår än december. Den ger lite ny energi och det behöver jag verkligen just nu.

Julen står snart för dörren och som vanligt är jag sent ute med allt som kan tänkas, inte minst julklapparna. Men vart duktigt förvånad över att julkorten verkar ha kommit fram i tid. Har sagt till mig själv att det här är sista gången jag tänker utsätta mig för julstressens lidande. Jag tycker att jul bara är en stressig högtid och det är ju skamligt hur människan är funtad egentligen som frivilligt utsätter sig för det år efter år när det egentligen inte behövs. Hade jag inte haft hästarna hade jag tagit hunden och flytt på julafton..

Här om dagen kom jag att tänka på att folk reagerade på att jag åkte ner till ullared helt själv, men det är inte en jävel som reagerar när jag sitter hemma själv på julafton, nyårsafton, påsk, valborg, midsommar, halloween etc. Det är under högtiderna man känner sig som mest ensam, när alla andra umgås och har roligt ihop, inte när jag åker själv till ullared.

Hur som helst är det nog dax att sätta lite fart. Skicka gärna en kommentar med länk till DIN blogg så jag har något att gå in och läsa när jag kommer hem senare framåt kvällen. :)

Puss




Inga kommentarer: