onsdag 3 december 2014

Pyssel med Zorro

Tänkte försöka börja uppdatera lite mer vad som händer om dagarna, med djuren framförallt. Jag ska försöka att inte gå in på det för detaljerat för det blir bara tråkigt, men i det stora hela iaf. 

Kom på att jag inte hade broddat bakskorna på Zorro så när stallet var färdigt och hunden promenerad med så plockade jag in Zorro för lite pyssel. Han som varit så duktig på att komma till mig dom senaste veckorna stod bara och glodde när jag ropade på honom. Kanske för att det alltid är Gustav jag brukar välja annars så han tog väl för givet att så var fallet även denna gången, vad vet jag ? 

Broddade bakskorna och klippte rent vid raspen han har i knävecken. Han hade till min förvåning inte så mycket som jag trodde han skulle ha efter den här blöta hösten och skönt var ju det. Plockade någorlunda rent i skapet, borstade ut svansen och tja, en liten uppfräschning på honom helt enkelt! Något jag tror han uppskattade lite. Min fina häst! :) 

Klippt | Oklippt

Inga kommentarer: