fredag 26 december 2014

God Jul sa bilen och sen var batteriet urladdat och vänster bakdörr har hängt sig så jag får inte upp den. Vet egentligen inte om jag ska skratta eller gråta, men väljer nog att skratta ändå, det är trevligare. Det har ju helt plötsligt smällt till och blivit kallare än -10 emellanåt, det är skönt när man inte har någon vinterjacka och fläkten inte funkar i bilen så man får dra ner rutorna ibland när det immar igen på framrutan.. Verkstan öppnar inte förrän den 12 eller 13 januari. På yr.no ser det iaf lovande ut efter nyår vad gäller temperaturen så jag hoppas den stämmer. 

Tänkte Gustav skulle få på sig sitt vintertäcke igår men det satt ju inte så bra så jag måste in och köpa honom ett vintertäcke i rätt storlek idag. Och bilen ska få sig ett nytt batteri. Finns ju helt klart roligare saker att lägga pengarna på.

Igår kväll färgade jag håret för sista gången det här året. Älskar det här med sista gången/första gången på året för det känns som man får avsluta nånting (även om man kanske inte gör det), vilket jag iaf inte tycker man får göra speciellt ofta numera.

Inga kommentarer: