torsdag 13 november 2014

Senaste tiden har jag varit knäckt för att min ekonomi håller på att braka åt helvete. Det har varit mycket nu med Gustavs skador och bilen gick ju inte igenom besiktningen osv. Jag ligger ärligt talat back. På minus. Stressen tär på mig. Såhär är det varje år månaderna innan jul. Jag borde ha lärt mig det, men nej. 
Vid kommande lön hade jag tänkt prova det som Charlie sa i Christer & Morgan rapporterar; "Sätt undan 10% av lönen till dig själv först, sen betala räkningar och sen lev på resten".. MEN.. efter att ha suttit och räknat så inser jag att det inte kommer gå den här lönen heller och jag kommer ha ca 4-5 tusen kvar att äta och tanka bilen för. Bilskatten kommer. Så även Zorros försäkring. Hästarna ska skos. Hunden ska ha mat. osv. Jag orkar snart inte mer!

Säg den lycka som får vara länge.. Igår åkte jag hem från bilprovningen, nöjd och glad över att få stryka en grej från listan som bidragit till att jag känt mig stressad och jag hinner inte ens till frövi innan jag får stenskott på rutan.. FYFAN säger jag bara! 

Men vi tar en dag i taget, det blir snart ljusare igen!

Har du kramat om ditt djur idag och sagt att du älskar den ? 
Om inte, gör det! Alla behöver vi få höra det ibland, även djuren!

Puss!


Inga kommentarer: