onsdag 22 oktober 2014

Nu är det snart 20 dagar sedan jag skrev något här i bloggen. Men som ni kan se har jag bytt header, den får duga så länge. Och bilden jag hade på Lovis har jag bytt mot Ria. Ja, det är väl det enda egentligen. 

Sen den 5 oktober har det väl inte hänt sådär jättemycket. Gustav vart sparkad snett ovanför carpus och vi fick åka till kliniken och sätta drän och blev ordinerade sjukhage, antibiotika, och bandagebyte var tredje dag. Dom som tycker sig veta säger "inget ont som inte för något gott med sig". Nu kan jag spruta intramuskulärt och har blivit en jävel på att linda ben. Hade ju dock gärna sluppit lära mig det på "mina" egna hästar! Idag tog jag bort sista stygnet så nu ska jag få tid för att sy igen såret då det fortfarande är öppet. 

Har även besiktigat bilen. Fick tre billiga tvåor, varav två utav dom kan jag nog fixa själv. Kan säga att jag vart glatt överraskad då jag hade räknat med betydligt dyrare grejer.

För övrigt är livet som vanligt, men lite fattigare. Ligger för tillfället back med 4.300 kr och kommande månad kommer inte bli ett dugg bättre, men sen hoppas jag att det vänder ekonomiskt. I helgen ställer vi tillbaka klockan en timme. Blir lika förbannad varje gång vi ska ställa om. Dessutom får jag jobba en timme längre i helgen bara för det och jag tycker 12 timmars nätter är sega nog som dom är. 


Ja, det får väl vara allt för den här gången. 


Inga kommentarer: