onsdag 3 september 2014

Sedärja. Redan onsdag och redan 3 september. Jäklar va tungt det gick på promenaden igår, 3 ynka kilometer tog över 50 minuter!! Men så hade jag ju med Ria som skulle stanna och nosa var och varje meter. Det är bara att ge sig på det idag med, men det känns som sagt motigt. 

Trots att jag inte kom till stallet förrän strax efter kl 17 och skulle åka och hämta hö kl 20 så hann jag mocka, tömköra Athlas och rida Gustav innan kl 20 och jag både tömkörde och red tills jag kände mig nöjd. Mamma kom inte ut i stallet förrän jag hade tömkört Athlas så det gjorde mycket att jag fick vara själv i stallet och inte hade någon som var i vägen för mig och som jag fick hålla på och vänta in eller så. 

Har hand om lunchfodringen idag så jag ska snart åka till stallet och greja så jag kan åka hem efter lunchfodringen. Skulle vara så skönt att komma hem skapligt tidigt och få dagen över till annat. 

På fredag ska vi åka med Gustav till Glada Hästen i västerås och köpa honom en dressyrsadel. Ska bli gött att kunna rida och veta att man har en sadel som passar. Nästa månad är det Zorros tur att åka dit och prova sadel.



Inga kommentarer: