lördag 23 augusti 2014

Lördagen är snart slut och idag har jag tagit tag i badrummet med städningen. Det har hängt över mig länge nu så det är skönt att äntligen ha det gjort, så nu är det bara resten av lägenheten kvar. 

Jag och Ria var ute och gick 6,3 km och vi hann nästan komma halvvägs innan det började regna så vi var ganska blöta när vi kom hem. Det började regna så lägligt att jag kunde välja att gå kortare om jag ville men jag hade redan bestämt mig så jag höll mig till planen och gick den längre sträckan ändå. Känner mig så nöjd över att jag håller mig till planerna trots att jag hatar regn. Idag är det förresten en vecka utan godis och imorgon är det en vecka utan läsk. 

Kom till veterinären igår och skulle väga Ria men dom hade lunchstängt så det sket sig kan man säga. Och på tal om Ria så fick hon sån där plötslig diarré idag igen. När vi var på väg till stallet såg jag hur hon utan förvarning hukade sig i bilen. Det är andra gången nu på kort tid och jag vet inte varför. Färgen var vara lite ljusare än vanligt men så var det som slem i också. Har länge och successivt gått över på nytt foder och det har blivit sen dess men tänker ha lite is i magen då hennes allmäntillstånd inte är påverkad, hon leker och springer som vanligt. Dock ska jag nog ta mig en sväng till apoteket på måndag och köpa avmaskningsmedel och sen får vi se om det blir bättre eller inte. 



Inga kommentarer: