lördag 12 juli 2014

Försäkringsbolaget ringde aldrig igår, så dom ringer väl någon annan dag helt enkelt. Verkar mest bara vara en massa jävla krångel, som vanligt. 

Låg i soffan och tänkte blunda lite när Lotta på Liseberg började och Nanne Grönvall sjöng Highland och jag kände på en gång att det är en låt jag skulle vilja ha en uppsutten uppvisning till någon gång. Gick in på hästnet och började kolla föl. Jag vill ha ett föl att ha som projekt, då vet man hur den har tränats osv för den har förmodligen inte tränats alls då. Något jag vill testa är att utbilda en häst att gå i en okej bärig form, att behärska olika rörelser osv utan att ha använt mig av huvudlag. Det krävs nog en hel del arbete för att lyckas men tar man den från föl så är det inget som behövs läras om och blir det nog mer naturligt (jag hatar det ordet men kom inte på något annat, av sig själv kanske låter bättre ?).

Imorrn ska jag och Athlas iväg på en liten uppvisning för några ridlägerbarn och deras föräldrar så idag skulle han behöva badas och så ska vi träna lite. Har inte lyckats sätta ihop något program så jag tänkte faktiskt improvisera imorgon. 

Det är väl dax att sätta lite fart med den här dagen också. Hej med er !



Inga kommentarer: