fredag 13 juni 2014

Livet rullar på

Idag har vi nog lite av en vilodag jag och Ria. Det har ju varit en ganska stor omställning med flytt för hennes del. Efter att vi varit och lämnat bilen på verkstad imorse så gick vi hem och åt frukost och sen la vi oss igen och sov några timmar. Ville inte ha en valp för att slippa göra den rumsren o så men såhär i efterhand och med facit i hand så är det nog mer jobb med Ria än vad det kanske hade varit med en valp. Hon är rädd för män och får panik när jag lämnar henne ensam, så även i bilen. Jag vet inte riktigt vad hon har varit med om, men det har egentligen ingen betydelse, ibland kan det bästa vara att faktiskt inte veta. 

I skrivande stund ligger hon och sover här bredvid mig. Jag ska snart skutta in i duschen och sen ska vi gå och hämta bilen. Var nå skit med bakbromsarna tror jag. Två gånger har jag lämnat in den på verkstad den här veckan och när lönen har kommit så ska den lämnas in igen för att byta hjullager på ena fram och så blir det väl en framvagnsinställning. Finns det något tråkigare än att kosta på bilen en massa pengar ? Jag är tveksam. 

Vi håller på och skurar i stallet så hästarna går ute dygnet runt för tillfället och har lite mini-lov. Athlas och jag ska börja träna på ett litet uppvisningsprogram då vi har fått förfrågan om att hålla en liten uppvisning i frihetsdressyr och trick för barn på ett ridläger hos Anna som körde in Athlas åt mig. Det ska bli kul men jag vet inte vad jag ska ha med och inte eller i vilken ordning. 

Zorro och jag ska ta tag i lastningen så fort vi är klara med stallet. När bilen är besiktad och klar ska Zorro in till kliniken för hältutredning och kolla sin knöl har har på skapet. Jag får inte skjuta upp det längre än så, jag vill ha det överstökat någon gång så jag med gott samvete kan börja använda honom ordentligt.

Det var allt för den här gången. Nu ska jag skutta in i duschen och häva mig iväg. 




Inga kommentarer: