onsdag 22 januari 2014

Onsdag på x-veckan och fortfarande ingen som ringt och frågat om jag kan jobba. Igår kom det hem en gubbe från folksam som ville ha lite förklaringar och sånt angående min röda v70. Han fick det typ att låta som om det var jag som var gärningsmannen =/ aja, lät som att jag skulle få ersättning. Så sen är det väl förmodligen "bara" rättegången kvar. Ska bli jävligt skönt när detta är över iaf!

Idag var jag till köping och hämtade lastgallret och stereon ifrån den krockade bilen. Så på det viset är den ett avslutat kapitel. Känns lite sådär. Faktiskt. 

Annars rullar livet på som vanligt. Hästarna har vintervila. Eller ja, dom har väl vila året runt kan man säga, men desto mer nu kanske. Enda jag gör är någon promenad ibland. Vill inte sitta och frysa i en vagn, ännu mindre frysa ihjäl om fingrarna när jag klickertränar. Men hoppas deras motivation vad gäller tricken är på topp sen när vi ska börja komma igång igen. 

Håller istället på att klickerträna stallkatten Kurre för fullt igen. Vi började klicka och sen hade vi uppehåll en period men nu är vi igång igen. Senaste är "tass" som han lärde sig med några korta träningspass under en veckas tid. Nu sitter det klockrent!

Jag ska, som jag sagt många gånger förut, ta tag i min hälsa nu när lönen kommer. Har en någorlunda plan jag ska försöka hålla mig till. 


Det får väl räcka för den här gången.  

Inga kommentarer: