lördag 14 december 2013

Efter att ha sett intervjun med Pia Sundhage på nyhetsmorgon så känner jag att om varje chef gick en helgkurs hos henne innan dom fick börja jobba som chef så skulle kanske vi andra få det bättre på våra arbeten. Hon sa bland annat att hon inte bara kan säga till en spelare att det inte var bra det den gjorde utan att utveckla och förklara. Det hände mig senast i torsdags förra veckan. Min chef kom ut och sa "så där får du inte göra!" Men han sa aldrig varför.

Jag undrar om Pia någon gång skulle favorisera en spelare till den grad att den får komma och gå lite som den vill ? Eller om hon skulle favorisera en av sina spelare till den grad att hon på träningar eller matcher skulle säga "om Den där spelaren hade varit med så hade vi vunnit med 5-0!!" 

Jag undrar om Pia Sundhage någon gång ringt sina spelare och gapat och härjat i telefonen helt oprovocerat ? 

Om Pia har kallat sina spelare för idioter ? 

Jag undrar om Pia Sundhage någon gång har suttit på enskilda möten med sina spelare och hittat på att hon anser att personen i fråga inte kan en sak så bra, bara för att ha något dåligt att säga ? Och dessutom inte komma med något positivt alls under samtalets gång ?  

Det kommer jag aldrig att få reda på men av intervjun att döma så har jag svårt att tro det! Känner nu att jag har lite saker att ta upp med min chef/bas på tisdag när jag börjar jobba igen.. 

Inga kommentarer: