söndag 15 december 2013

Bilen stulen

I morse ringde polisen och berättade att min bil var stulen och stod efter käglan. Väckte Tony och Saga som fick köra dit mig och hämta grejer och titta till den. Hade ju hoppats på att det skulle vara en knäckt ruta och att den stod ställd efter kanten bara men dumfan som visade sig vara en kvinna hade kommit i en högerkurva och fått sladd eller något så bilen hade gått typ rakt fram och givetvis var hon ju pricksäker också då det stod två tallar efter vägen med flera meter emellan och hon prickar den första så fronten var totalt kaputt! 


Den här helgen har väl fört med sig några lärdomar. 

- Ha aldrig extranycklar liggandes i bilen
- Ha aldrig annat skit liggandes i bilen
- Glöm aldrig pengar i bilen
- Kolla alltid så bilen verkligen är låst
- Ta aldrig lån för att köpa en bil

Ja, jag hade extranycklarna låg i bilen och då det inte var några brytmärken på bilen så har jag helt enkelt missat att låsa den, något jag aldrig slarvar med annars men man är ju inte mer än människa, eller om hon fick upp bilen på något annat vis. 

Jag hade varit till marieberg under dagen och handlat. Hade kontanter låg i ett kuvert som jag givetvis glömde kvar i bilen. Dom var borta nu, inklusive kuvertet som dom låg i. 

Har 24.000 kr kvar att betala av för bilen. En bil som jag inte kan nyttja längre. Så himla underbart alltså!

Har verkligen fått hur mycket hjälp som helst idag från alla håll och kanter, vilket uppskattas väldigt väl! Jag hoppas hon slog sig ordentligt! Imorgon ska jag ringa försäkringsbolaget. Troligen får jag nog inte ut så väst med pengar med tanke på att nycklarna låg i bilen men det är inte mycket att göra åt, gjort är gjort. Bara hon slog sig rejält så kan jag nog leva med detta. 


Inga kommentarer: