tisdag 8 oktober 2013

Nu har jag äntligen tömt förrådet nere i källaren. Det tog några kvällar och vändor i trappen men nu är det klart iaf. Hälften av grejerna bars upp i lägenheten och de andra grejerna kördes bort till nya förrådet. Som vanligt kommer man ju inte undan nyfikna pensionärer så när jag hade burit upp sista lasset med lådor för trappen och skulle lasta in det i förrådet hörde jag hur någon gick ut i trapphuset på bottenvåningen och stängde porten som jag hade stod öppen och skulle stänga bara jag hade burit in grejerna. Klockan var strax efter 21 men handen på hjärtat, hur mycket kan det egentligen störa att man går några vändor i trapphuset ? Får väl lugna mig lite med att åka över med mer grejer eller åka tidigare på kvällarna, det vore ju synd om jag retade upp nya grannarna innan jag ens hunnit flytta in. 

Nu ska det rensas och packas i lägenheten och just nu är det så mycket grejer överallt här så jag vet inte vart jag ska börja, i vilket hörn jag ska ställa grejer som ska slängas eller vart jag ska ställa det som ska vara kvar. 

Lovis och jag tog oss en redig promenad idag. Vi gick in i en skog vi aldrig gått förut och nu vet jag varför. Det fanns ingen direkt stig att gå på utan vi gick i hjulspåret från en skogsmaskin och ibland låg det en massa grenar och sly där vi gick. Sen kom vi ut på stigen där jag och Zorro gick för inte så längesen och förbi storbonden och sen hem på grusvägen. Det gick inte allt för fort på slutet och vi var nog ute i säkert 1.20. När vi gick förbi huset med den vita lilla terriern så kom den ju givetvis springande mot oss. Huset ligger säkert 50 meter ifrån grusvägen och det är inte första gången hunden kommer springande utan någon matte eller husse som bryr sig. Han har jagat min bil och rusat ända fram till mig och Athlas en gång när jag körde förbi där så jag höjde handen med körpisken så jag var redo ifall han skulle göra utfall mot oss. Iaf så funderade jag på vad jag skulle göra ifall han skulle komma ända fram till mig och Lovis, om jag skulle låta henne hållas om hon gjorde något, om jag skulle försöka spraka bort den lilla hunden eller vad jag skulle göra. Samtidigt så hade jag ju faktiskt henne kopplad och dom hade ju inte hunden under uppsikt. Han var ändå duktig och stannade några meter ifrån oss så det vart varken slagsmål eller utfall, vilket var skönt. När vi hade gått därifrån gick terriern upp på grusvägen och det var inte förrän han skällde på något som ägaren som stod i garaget med öppen port reagerade och visslade på hunden. Tänkte att jag ska svänga in på gården där någon dag och försöka be dom vänligt att hålla koll på hunden för det vore tråkigt om han blev påkörd. 

Athlas och jag tog en promenad i skogen sen. Han gick upp på stenar och stubbar för att få godis och ibland fick jag knappt med mig honom för att gå vidare. Han är bra gó min lilla plutt. Zorro fick stå idag då det började skymma. Imorgon ska vi tricka lite i hagen medans mamma är ute och rider med Lena. Ska träna vidare på det vi redan håller på med men också fortsätta med att ha dom bredvid varandra på volt. Det är inte det lättaste kan jag säga, är det inte Athlas som biter Zorro i halsen så är det Zorro som jagar Athlas med framhovarna.   


Inga kommentarer: