måndag 2 september 2013

Jag är ingen människotränare. Jag blir alltid missuppfattad. Det spelar ingen roll om det är ett simpelt sms där jag försöker vara så tydlig och enkel som möjligt, om jag säger till en chaufför vart jag vill att han ska stå när jag ska lossa eller om jag bara säger rakt upp och ner till en människa hur den ska göra när den tränar hästen. Det blir likt förbannat fel ändå. 

Hur som helst. Inklickningen gick ganska bra, vi ska fortsätta imorgon. Men vilken svår häst att ha och göra med. Hon var inte dum på något vis, men upplevde henne ointresserad för det var bara gräset som hägrade. Hon kan ju också ha varit vääldigt hungring också, vad vet jag ? 

Skulle försöka klicka in "stanna" med Athlas men när jag väl hade tagit mig ut till paddocken så var jag inte sugen på att göra något alls men vi tränade på bergsgeten istället och han fick faktiskt till något som liknade det tre gånger *glad matte* Sen slängde jag ut honom i hagen igen. Vart sugen på att ta kort på grabbarna ute i hagen, har ju vinterbilder där dom springer så jag ville ha sensommarbilder. Vart inte så mycket springande dock för Nisse var inte med och jagade på men vart nöjd med det som blev ändå.

Det är sjukt vad Zorro har utvecklats under dom här två åren som dom bott där i Målerud. Han trivs som fisken i vattnet, är så glad och vågar ta för sig. Trots att dom hade hela hagen att springa på när jag jagade runt dom för att ta kort så höll dom sig på volten runt mig. Athlas blir inge bra på bild när han springer, han ser ut som en kamel med hängmage, men Zorro! Så snygg han är!


Athlas har redan 2-3 cm lång päls. Ska bli kul att se hur han ser ut i vinter :) 

För övrigt var Lovis lite låg ikväll. Vet inte om hon väntade sig att jag skulle till jobbet. Hoppas hon är gladare imorgon, då ska vi till skogen och hoppa några låga hinder hon och jag :) 

Inga kommentarer: