onsdag 18 september 2013

Gårdagen

Lovis och jag hittade igår en för oss helt ny runda att gå i en skog nära mellersta infarten till Lindesberg. Har sett folk springa över vägen där och det verkade finnas gott om stigar att gå på. Ska nog bort dit idag med och titta på andra sidan vägen också. Kul med något nytt så man har lite att variera med!

Efter det var det dax för hästpyssel. Zorro hade inte blivit borstad på ett tag så det var helt enkelt hans tur. I och med att skorna skulle tas av idag så tänkte jag att vi skulle gå en promenad på grusvägen åt andra hållet än vi brukar. Fanns en del att titta på, långhåriga kor, korthåriga kor, hästar. Tog Athlas tömmar och tänkte träna långa tyglar längs vägen men efter ca 1,5 km kom vi till ett ställe där det gick in som en liiten traktorstig som jag har spanat på hur många gånger som helst så tänkte att jag minsann skulle kolla upp den när vi ändå hade släpat oss dit. Upp och ner över stock och berg. Älgflugor. Vi gick och gick. Såg hästskit och hovspår så tänkte att vi måste ha hittat en ny ridväg. Men vi kom fram till.. INGENTING! Kanske skulle ha gått till höger istället för vänster, men klockan rann iväg och det började bli mörkt. Av någon anledning har hästarna alltid så bråttom hem. Är det verkligen så tråkigt att vara ute på äventyr ?! Så Zorro trampade ju på ordentligt i skogen så jag fick gå för allt vad benen orkade och höll. Svetten sprutade. Jag flåsade. Maran hade inte varit nånting i jämförelse! När vi kom ut på det öppna havet av gärden stod det 8 rådjur och en älgko med kalv på ett och samma ställe. På ett avstånd på ca 50-75 meter. Zorro höjde inte ens huvudet och djuren var inte speciellt rädda utan stod kvar. Älgarna vart rädda efter en stund och sprang en liten bit. Givetvis tog jag inte ens upp kameran och försökte ta kort då det började bli lite mörkt. Det händer alltis något sånt här när jag ska jobba extra på C-laget på jobbet där det är två jägare med på skiftlaget och dom lär ju tro att jag ljuger. Får försöka ta kort nästa gång så har jag ju något bevis iaf. 

Idag har jag träningsvärk i höger ryggfilé och höger vadmuskel. Går jag verkligen så jävla snett ?! =/ 




Inga kommentarer: