fredag 23 augusti 2013

Vilken dag ändå. Jag och Lovis åkte till Marieberg när jag hade vaknat efter nattskiftet. Köpte en spårsele då jag inte tyckte Y selen var något vidare bra. Alltså, varför sätter man inte en svanskappa på hundselar ? När Lovis stannar jag vill fortsätta gå och drar i kopplet så åker ju selen fram och av. Helt värdelöst ju. Hur som helst så vart vi ståendes utanför grizzly en stund då jag vart o prata med en snubbe som var sugen på att skaffa varghund. Han berättade att han hade haft schnauzer förut. Troligen hade den gått på anabola så som han överdrev när han förklarade att hunden var va 120 hög när han satt (alltså mätt på huvudet) och vägde 75 kg när han var fin i kroppen. Vet inte hur pass hög en sån hund är när den sitter men det är ju inte troligt att han vägde 75 kg iaf men jag bara nickade och höll med. 

När vi var klara inne på grizzly åkte vi till hästkliniken och sa hej till Thezz en liten snabbis innan vi åkte norrut mot Linde. 

Lasttränade Zorro med två kortare pauser där jag borstade av honom ena gången och masserade lite andra gången. Med lastningen fick vi backa flera steg då jag förra gången hade varit så smidig och ställt en bom lutad mot transporten som givetvis välte när han var längst in så han fick värdens panik och slängde sig ut. My bad men det var bara att låtsas som att det regnade och fortsätta men minska kraven och samma fick jag göra idag. Ha lätta kriterier så han skulle känna att han vågade. Bara att fortsätta en annan dag. 

Åkte med Athlas till jobbet idag för ställa honom på vågen vid mätstationen. Han är verkligen cool ibland min lilla ponny. Som om han hade varit där flera gånger förut gick han ut ur transporten, tittade lite på omgivningen och gick med mig snällt upp på och över vågen och sen in i transporten igen. 200 kg stannade vågen på. Vet dessvärre inte om han väger prick 200 eller om vågen inte visar småsiffror som tex 207 eller liknande. Hur som helst så är han ändå överviktig. 

Imorgon ska vi ut och rida, jag, Wilma, mamma, Ing-Marie och någon syster till Wilma. Kan ju bli trevligt! Vill egentligen inte rida men tror inte Zorro tar någon större skada av att släpa på mig någon gång ibland. Kommer kännas ovanligt att komma hem tidigt ifrån stallet och om jag är smidig så går jag med Lovis innan jag åker och rider. Det finns ju att pyssla med här hemma iaf. Usch så det ser ut! 

Inga kommentarer: