tisdag 27 augusti 2013

Måste börja med att skriva vilka fantastiska djur jag har! ALLA, eller ja inte hamstrarna, har levererat idag! 

Lovis skötte sig fint under promenaden, stannade på kommando samtidigt som jag fortsatte gå. Satte sig på kommando när jag stod en liten bit bort. Fast, hon tycker ju inte det är överdrivet kul precis men huvudsaken är att hon gör som jag säger. Vi gick runt Hemdal, har inte gått där sen Linda visade mig den rundan för flera år sedan. När vi började närma oss hem så började det kännas i benen, dom var trötta och jag tror Lovis också var trött då jag ena stunden nästan fick släpa henne och andra stunden skulle bita i kopplet. Eller så ville hon inte hem. 

Athlas och jag var iväg på Moa-träning idag. Kände mig som sagt inte peppad innan men det var riktigt kul. Han bjöd på två riktigt fina bugor, med lite hjälp i vanlig ordning. Sitter och funderar på om jag kan lära honom "Stanna" så man kan göra som med hundar, pakera och gå en liten vända för att sedan ställa sig i position igen. Får klura vidare på det. Bäbban körde långa tyglar och jag vart väldigt sugen då jag trodde det skulle passa Zorro. 

Tänkt och gjort plockade jag in Zorro ifrån hagen, satte Athlas tömmar i vardera sidoring på grimman och gick till paddocken. Började med att gå som i en 8a över hela ridbanan bara för att se hur han reagerade. Att gå längs väggen var no problem, det var svårare när vi gick snett igenom för då trodde han att han skulle göra skänkelvikning och ju mer jag drog i yttertygeln ju finare vart han, men min tanke var att han skulle gå rakt och det lyckades jag med till slut. Vi gjorde öppnor längs långsidorna och skänkelvikning på korta diagonalen. Avslutade långa tyglar med lite trav på volten. Dock vart det ganska små volter men just då var det inte hela världen. Löslongerade i galopp sen och skrittade av honom sen med att ha honom lös bredvid mig och provade byta varv, vilket funkade. Han brukar inte vilja ha mig på sin högra sida men idag fick jag vara där i skritten iaf. Kanske massagen har gjort sitt ? Långa tyglar ska vi absolut träna igen! Ganska snart!

På torsdag kommer Milma och ska rida Athlas så vi rider väl ut en sväng, tror jag iaf. Imorgon tänkte jag bara mocka åt hästarna och åka hem. Kan vara skönt för Lovis att ha en kort dag i stallet ibland. Vet dock inte vad jag ska hitta på istället men det löser sig. Dagen kommer säkerligen gå åt ändå. Kanske kan vara skönt att ligga hemma och glo på en film ? Det händer ju så sällan. 

God natt!

Inga kommentarer: