söndag 25 augusti 2013

Hundträning och löshoppning

För övrigt har dagen varit helt OK! Tränade lite lydnad med Lovis i paddocken och hon förvånade mig faktiskt. Hon var lite tagen av värmen som var mitt på dagen men även fast hon inte *hade någon energi* så gjorde hon det jag sa. Två gånger kunde jag stanna henne samtidigt som jag fortsatte gå och hon var kvar tills jag kom tillbaka. Jag kunde parkera henne på ett ställe, gå iväg och ställa mig på ett annat ställe och kalla på henne så kom hon och satte sig, inte perfekt men hon var duktig ändå. Ska träna lite mer i ensamhet och sen ska jag börja lägga till lite störning, min bror bla som hon tycker så väldigt mycket om. 

Var sen iväg och löshoppade Athlas. 70 cm hoppade han idag med. Är verkligen stolt över min lilla fis! I början hade han så bråttom att han försökte slita sig ifrån Linnéa :P Hon fick släppa honom medans jag filmade. Borde kanske satsa helhjärtat på min lilla ponny. Men så är det ju så mycket jag borde också..

Film från löshoppningen finns HÄR

Godnatt! 

Inga kommentarer: