torsdag 23 maj 2013

Tuggummiberoende ?

Kan man vara tuggummiberoende ? I så fall är jag nog det. Inte så jag får världens abstinens om jag inte har tuggummi men. 

Fick ett tips om ett ridläger på 3 förmiddagar om 10 veckor. Ett läger som hade passat mig då ja vill träna och träffa o se andra rida. MEN JAG HAR INGEN HÄST! Zorro kanske hinner bli lastbar tills dess, men jag vill inte träna med honom på den nivån förän jag har kollat upp honom. Mammas häst, Nisse ? Ja varför inte ? Men hon lät inte sådär överdrivet sugen på att låna ut honom. Får väl hoppas att hon jobbar helg så hon inte känner att jag snor honom när hon vill rida. Bara att ge sig ut och börja springa så man kanske kommer i både ridbyxor och stövlar tills dess. 

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon ska jag till marieberg och köpa nya skor, ska bli himla skönt att slippa blåsor under tårna ! :S Fråga mig inte varför jag inte köpt nya skor tidigare. Jag är helt enkelt för dålig på att "unna" mig själv saker. Pengarna brukar oftast gå till mat, bensin eller djuren på ett eller annat sätt men behöver nya byxor, en vårjacka och så ska jag nog se till o köpa mig en actioncam, det kan ju vara roligt att filma hästarna när jag tränar med dem. 

God natt!
 Nisse

Inga kommentarer: