lördag 4 maj 2013

Lovis, min underbara älskade Lovis!

Nu är det lite mindre än 1,5 månad kvar till Lovis fyller två år. Helt otroligt vad tiden går. Jag bävar lite för tvåårsdagen, samtidigt som jag givetvis är väldigt glad att hon blir så "gammal". Många hundar som är sjuka av något slag brukar inte bli mycket mer än 2 år och jag har en känsla av att hon inte kommer få uppleva sin 3 årsdag. 

Just nu äter hon väldigt dåligt. Något som inte oroar mig så mycket egentligen då jag har börjat bli van, men hon sover mycket. Dock är hon ändå ganska med, skäller en hund på tvn/datorn är hon snabbt uppe och skäller. Hon håller utkik efter mig om vi är borta, följer gärna med på promenader osv men sen ligger hon bara igen. Behöver nog höja laktulosen lite. Frågan är bara hur pass höga doser det är skäligt, och man kan ge innan det är dax att ge sig och ta farväl. Usch jag börjar grina bara jag tänker på det! :( Hon är ju bland det bästa jag har! På måndag ska jag ringa och boka en telefontid med vetten, ena receptet tog slut igår och så får jag kolla upp det där med laktulosen oså.






Inga kommentarer: