torsdag 30 maj 2013

Ibland blir jag extra glad över mina djur. Idag var en sån dag då jag kände att allt bara flöt på bra. Athlas var först ut. Tömkörde honom i paddocken med grimma istället för träns och med mina långa gamla tömkörningstömmar. Han tuffade på och gjorde så gott han kunde och var riktigt duktig. Han gör öppna jättefint i höger varv och flyttar undan åt båda hållen men ibland rinner han bara iväg eller tvärar för mycket men det är inte så lätt när man är nybörjare.

När hästarna sen skulle in var det Zorros tur. Orkade inte koppla på transporten på bilen för att lastträna så jag tänkte försöka få upp honom på lastpallen istället. Han såg ut att tycka att den var lite läskig först men det tog inte lång tid innan han stod på den med framhovarna och sen gick över den utan problem så nästa projekt på den biten får väl bli att försöka få honom att han kvar framhovarna och så få upp bakhovarna. Gick sen in i paddocken och släppte honom lös. Provade få honom att flytta sig mot mig utan att ha hjälp av staketet och det gick huuuuur bra som helst! Gjorde sen lite andra trick innan vi gick in.

Sist var Lovis, som duktigt talade om att hon också fanns när jag höll på med Zorro. Hon stod utanför paddocken och gnisslade. Ställde upp två hinderstöd med ett litet mellanrum och fick henne att gå som en 8a runt dom. Satte sen dit rockringen så hon fick hoppa igenom den. Tog sen bort rockringen och la till ett hinderstöd till så det vart mer slalom. Lyckades faktisk filma det men lägger inte upp den på fejjan då jag såg storleken på mitt arsle. Hon satt sen på pallen och vinkade osv. Tror hon vart riktigt nöjd.

Såna här dagar är verkligen som balsam för själen! Imorgon kommer Bibbi och skor hästarna. Skorna skulle nog sitta kvar iaf en vecka till, vilket nog inte hänt tidigare.


Inga kommentarer: