söndag 26 maj 2013

Det här med att jobba förmiddagar är verkligen inte min grej. Sover inte så mycket som jag behöver och blir därför trött och väldigt lättretlig, tjurig och lättstött. Såna dagar ska jag alltså helst inte göra något med hästarna och definitivt inte Athlas då han kan reta mig till vansinne och hela passet bara blir tråkigt istället för något roligt och jag blir att känna mig så kass då jag går emot mitt eget sätt att förhålla mig till mina hästar. Jag har inte slagit honom, men jag har skrikit och dragit honom för hårt i hans stackars lilla ponnymun. Vi skulle ut och köra men han fick ont i hovarna när vi körde åt ena hållet så vi vände och skulle prova åt andra hållet och vid nerförsbacken innan korsningen till föräldrarnas grusväg började han trava för att sedan svänga till vänster mot gården istället för att gå rakt så jag skulle stanna och tog för hårt. Får helt enkelt hoppas på en bättre dag imorgon. 

I fredags kom lönen och då lämnade jag Lovis hemma och drog till marieberg för att handla lite nytt. Vart en GoPro actioncam, som jag ska ha när jag tränar med hästarna. Några nya tallrikar, två blommor till vardagsrumsfönstret, nya bunkar, en väst, maskara, parfym, en t-shirt och två par skor. Allt gick på ungefär 5 tusen. Helt sjukt dyrt men det var värt det ändå då jag känner att jag inte köpte något onödigt. 

Har fått förklarat för mig, av kunnigt folk, att det är hjullagret på bilen som låter när jag svänger lite i högre hastighet. Imorgon ska jag ringa Pulan för att då det bytt, pajar det helt så låser sig tydligen däcket och då dör jag väl eller blir förlamad. 

Nu ska jag gå och lägga mig så jag kanske är lite trevligare imorgon. Godnatt på er!

Inga kommentarer: