onsdag 24 april 2013

Om jag vann 237 miljoner

Läste precis om rekordvinnaren som hade turen att vinna 237 miljoner. Detta fick mig att börja drömma om vad jag skulle ha gjort om jag vann sådär mycket pengar. 

Min första tanke var att jag skulle börja med att säga upp mig ifrån jobbet. Men känner att det kanske hade varit bra om jag hade jobbat kvar några år men då kunnat strunta i min utfyllnad. Jag är ju faktiskt rätt så ung så det vore ju kul om jag kunde unna mig när jag väl går i pension även om 237 miljoner är väääääldigt mycket pengar. Min stora dröm här i livet är att bo på en egen gård med några hästar och driva ett hästföretag, så jag hade kunnat vara kvar på jobbet tills jag kunde starta mitt eget. 

Som sagt är det väääääääldigt mycket pengar det handlar om. Hade införskaffat mig en B-korts hästbuss, köpt ett ridtält att ha på mamma och pappas gård och bidragit med en slant till ett garage åt farsan eller till deras lån på huset. Brorsan hade givetvis också fått ett bidrag till något. 

Jag själv då ? Skulle vilja köpa loss masssor med mark och bygga upp egent hus, stall osv så jag får allt som jag vill ha, en ny bil och sen skulle jag väl vara nöjd ett tag iaf. 

När jag läser vad jag har skrivit nu så tror jag inte att det skulle vara så svårt att spendera en hel del av det, trots att det är mycket pengar. Får väl hoppas att det skulle ge mycket ränta att ha det på banken, så pengarna aldrig skulle ta slut. Hehe. 

Det var allt för den här gången. Nu ska jag drömma vidare en stund till. 




Inga kommentarer: