onsdag 24 april 2013

Jag har aldrig känt mig speciellt rik på vänner. Men nu senaste dagarna har jag nog aldrig känt mig såhär fattig på vänner förut heller. Undra vad jag gör för fel, bortsett från att jag låter hemskt otrevlig och ser minst lika otrevlig ut ? 

Idag var det ju som tidigare nämnt min sista lediga dag innan arbete och varje gång när jag tänker tillbaka på vad jag har gjort under ledigheten så kommer jag fram till att jag tillbringat mer eller mindre hela dagarna hos föräldrarna istället för att ha gjort nå kul eller någon nytta hemma. Idag var jag där i 6 timmar utan att ha gjort något med hästarna. Dock hade ju jag och Lovis gått ett varv runt ödetorpet, jag hade mockat, gjort några höpåsar, bytt vatten i boxarna, spolat benen på mina hästar och kratsat deras hovar och lagat mat + ätit med morsan. Det känns som jag förlorar så mycket tid och jag blir lika besviken på mig själv varje gång. Nästa gång jag är långledig ska jag verkligen försöka lägga på en rem när jag är där så jag hinner med något annat. 

Mycket gnäll nu känner jag, men det måste man få göra ibland! 

Har klippt lite klor och fikat nu på kvällen så nu är det väl bara resten kvar. Imorgon kommer LÖN! <3 nbsp="" p="">

Inga kommentarer: