måndag 18 mars 2013

Det ser ut att ha slutat snöa. Vart bara lite vitt på marken. Tack och lov! Det ska tydligen snöa imorgon också. Jag bryter snart ihop på den här ihållande kylan, man tappar liksom lusten att göra något ute.

Hade tänkt rida Zorro idag men vart som vanligt inte av då jag hade så mycket annat att göra och var så sent ute. Tråkigt faktiskt! Kom på ikväll att jag faktiskt kan tömköra båda hästarna lite i paddocken imorgon men vi får väl se hur pass mycket det snöar och hur kallt det är. 

Natthelgen gick bättre än förväntat. Lekande lätt nästan. På onsdag, torsdag och fredag jobbar jag eftermiddag och nästa vecka är det den fruktade förmiddagsveckan. Usch!

Avmaskade Athlas idag och tänkte prova ha på lite medel på en morotsbit men den spottade han ut direkt så fick ta på mig plasthandskar och ta avmaskningsmedlet på fingret och in i munnen. Vi skrattade friskt både jag och mamma när han knep ihop läpparna allt vad han kunde för att inte behöva få in fingret i munnen. 

Jag och Lovis tog den lite längre svängen ner mot jobbet. Vart faktiskt lite jogg, något jag alltid borde göra när jag är ute med henne för hon lyssnar så himla bra när man springer. Hon drar inte, biter inte i kopplet eller liknande utan hon håller sig antingen lite framför eller bredvid och ser så himla fokuserad ut. Tänk vad vältränade vi skulle vara efter redan en vecka om vi sprang så fort vi gick utanför dörren. 
Det tål att tänkas på.

Inga kommentarer: