lördag 30 mars 2013

Det blir sällan som man tänkt sig!

Vart ska jag börja ? 

Beställde hem 72 burkar Hill´s l/d från animail förra veckan. Leveransen gick bra och det känns skönt att veta att jag har det hemma, det är ju inte alltid så lätt att få tag på. Tänkte att hon skulle få äta burkmat när jag jobbar förmiddag, jobbat natt eller när hon är hos Thezz och Daniel. Hon åt några burkar i början och sen dög det inte längre åt fröken bortskämd och idag tog kulorna slut så det var bara att glatt sätta sig i bilen och åka till strömsholm. Vart sen lite sugen på pizza ifrån American Pizza Today i Eskilstuna så jag brummade dit för att köpa med två pizzor som jag, mamsen och papsen kunde dela på, men det var ju givetvis stängt idag och skulle öppna imorgon igen. Fick glatt stanna på Mc Donalds på vägen hem då magen nästan började äta upp sig själv och jag skulle till stallet direkt. 

I lördags förra veckan gick jag och Lovis runt Lia. Det var 7 km och tog 1,40. (Nej, vi gick inte speciellt fort!) Det resulterade i alla fall i en blåsa under vardera ringtå. Har ännu inte lyckats bli av med blåsan under vänstra tån så det har inte blivit några långa promenader. Tänkte ta ett varv runt vanneboda på cykeln men det var dåligt med luft i däcken och sen åkte vajern till bakbromsen ur läget och jag har inget verktyg som jag kan fixa detta med så det blev inte av. Ska skicka sms till Göran imorgon och se om han kan hjälpa sin arbetskamrat i nöd. 

Har satt mig själv på ridförbud tills jag gått ner i vikt. Det är varken etiskt eller moraliskt försvarbart att en häst ska behöva bära på mig när jag ser ut såhär. Dessutom kanske det kan sporra mig lite till att faktiskt ta tag i detta. Ska faktiskt ta och byta om snart och bege mig iväg till gymmet. Nog borde jag väl få vara själv där ikväll ?! Det är ju faktiskt påskafton! Eller ska jag vara hemma och städa istället ? Latmasken kom nog fram nu! Jag behöver en träningskompis!

Det blir nästan aldrig som man tänkt sig.


Inga kommentarer: