lördag 9 februari 2013

Lång dag.

Idag lät jag Zorro kännas igenom av Marina Sköld. En jätteduktig tjej som bara genom att klämma och känna kunde berätta hur han är att rida. 97% stämde in på pricken och det var som att hon hade ridit honom. Nu har jag iaf fått svar på varför han inte musklat sig på ryggen. Trodde faktiskt att det fattades mycket protein i höet men det var andra orsaker. Hon var hur som helst över mina förväntningar, jag kan faktiskt säga att jag har varit livrädd att låta någon klämma igenom mina hästar för att det känns som att man bara letar fel. Nog för att jag blir lite tvungen att köpa snabbbandage, hålla på och massera, inte får rida på 10 dagar och ev får mig en tur in till kliniken för en koll och ev spruta knä, men det ska jag väl kosta på honom eftersom han ska bära mig och då inte behöva ha ont. Ärligt talat är jag faktiskt lite rädd för hästveterinärer då jag fått känsla av att det sprutas hejvilt, att alla hästar ska "behandlas" i leder överallt. Min undran är, Är hästar så himla dåliga ? Jag vet inte. Men min häst är uppenbarligen inte helt 100 just nu.

Athlas har sprungit i hagen hela dagen. Antingen för sig själv eller bråkat med Nisse för att bli jagad. Har ökat på höransonen med 0,5 kg för att han inte ska bli smalare än han är. Hoppas bara att det inte ligger en jädrans massa hö kvar imorrn bara.

Pappa skruvade upp fler tränshängare i sadelkammaren förut så nu ser det mer eller mindre ut som att vi bedriver ridskola :) God natt!

Inga kommentarer: