söndag 20 januari 2013

Vaknade kl 4 inatt av illamående. Så jag hade också åkt på magsjuka, har varit hemma idag och ska vara hemma imorrn och sen får vi se om det blir lite jobb på tisdag. Har svårt att acceptera att jag är sjuk och tycker inte om att vara hemma hela dagarna och inte få göra någonting. Har iaf avverkat en film jag aldrig sett förut; Pojken i en randig pyamas. Den var väl bra men inte mer än så, hade velat ha ett annat slut faktiskt och se hur pappan tog det och vad han gjorde sen. 

Har sett en tjej som jag vet vem det är, lägga ut annonser titt som sätt på sitt varmblodssto, då det ena dagen inte funkat med ridningen, men när hon fått för mycket känsliga frågor så har hon tagit bort annonsen på hästen och sen kan man läsa på hennes facebook hur mycket hon älskar den osv. Ägaren är egentligen alldeles för tung för hästen och borde inte rida den. Det har även kommit fram att hästen tydligen reagerar på böjprov på något bakben. Jag är för stor för att rida hästen då den är ca 147 cm i manken och väldigt nätt, så jag kan inte rida på henne. Men läggs hon ut på annons igen till priset av 1000kr så är det nog fan värt att försöka få köpa henne så hon kommer bort från den ägaren. Har egentligen varken plats eller tid, men vad gör man inte för djuren ? Kan säkert ställa henne hos Thezz om det skulle vara så. Sist hon låg ute på annons skulle ägaren ha 1000kr utan utrustning, 2000kr med utrustning. Ett djur som hamnar i familjen Strandells ägo kommer aldrig att säljas. Däremot så kan hon ju alltid lånas ut om det skulle finnas någon lämplig som vill låna henne. 




Inga kommentarer: