söndag 30 december 2012

Söndag och bara fem dagar kvar till långledigt. 26 dagar kvar till lön och mina pengar är redan slut. Snart. Eller ja, beror väl på hur man ser det. Men det är väl en dum månad om man har tänkt börja spara undan pengar så det verkar som att jag får börja spara nästa gång jag får lön. 

Snart är det nytt år. Har verkligen sett fram emot det nya året och gör väl egentligen fortfarande. Gymmet på gatan öppnar 26/1. I slutet på maj/början på juni ska jag kanske åka med Athlas till Borlänge på nån utställning/uppvisnings helg. Jag ska skippa semestern och använda den när jag vill vara ledig för att åka på nå med hästarna eller kanske kennelträff med Lovis osv. Och så har jag tänkt åka på Stockholm Horse Show, det var så längesen jag var där och tittade. 

15 Januari ska jag till Strömsholm med Lovis på kontroll. Dom ville ha blodprover som uppföljning efter operationen, eller vad André snackade om. Och så skulle vi diskutera en eventuell ny operation, något som jag sagt länge att jag inte vill. Jag vet inte om jag varit tydlig nog mot André då han har pratat om en operation flera gånger. Men ni som läser behöver inte brusa upp er, jag tänker inte låta Lovis operera shunten en gång till. Hon är så pigg och glad med hjälp av medicinerna och när dom inte funkar längre så är det så. Hon har varit på Strömsholm så mycket under sitt hittills korta liv så jag vill inte lämna henne där igen för en operation som jag inte ens känner att hon är i behov av och som jag inte ens vet säkert kommer hjälpa henne. 

Annars är det för närvarande inte mycket på tapeten. Har nog dock aldrig mått såhär dåligt psykist i hela mitt liv, som jag gjort senaste veckan. Men det är bara att bita ihop, det går över snart.


Inga kommentarer: