tisdag 30 oktober 2012

Äntligen tisdag och sista skiftet innan lite långledigt. Skulle egentligen på skiftlagsträff kl 11.30 men det drog ut lite på tiden i stallet så jag skulle inte hinna. Eftersom det inte är obligatoriskt att åka på det så kände jag att det inte var värt att stressa som en idiot på vägen så jag åkte hem istället. Har hunnit tvätta en filt, fått i både mig och Lovis lite mat, skänkt 25 kr till bröstcancerfonden och betalat månadsavgiften på ridhuset.

Det är första gången jag lägger månadsavgift på ridhuset och det kan ju behövas nu när Linnéa ska börja rida Athlas och jag får väl en anledning till att lastträna Zorro också. Måste se till att rida honom lite nu, det har inte blivit av senaste veckorna då jag tröttnade iom att han inte går att lasta. Men bara att ta tag i lastningen samt rida lite, han förstår ju faktiskt inte varför han inte får göra nånting. 

Detta är andra dagen utan godis. Tänkte hålla mig tills på måndag och hoppas att det gör nån skillnad på vågen. Man måste ju få ha en syndardag i veckan och den tänker jag ha på måndagar. 

Nu ska filten hängas på tork och sen ska jag packa ihop oss för att åka till Thezz och lämna Lovis innan jobbet. Tack och hej!


Inga kommentarer: