söndag 22 juli 2012

CR hoppning

Har varit iväg på clear round hoppning idag med Athlas, Jack, Emma, Therese och mammi. Det var kul att komma iväg och göra någonting ihop med andra igen, det är flera år sen senast och någonting jag verkligen saknar. 

Det var som sagt kul att komma iväg och kul att det var någon som höll en sån aktivitet. Dock verkade det inte som att dom hade trott att det skulle komma så många då det inte var någon vidare struktur på det hela. Det var folk, hästar och bilar med transporter och utan transporter överallt. Det fanns ingenstans att rida fram förutom på själva banan. Athlas skulle hoppa 30 cm och vi fick ingen möjlighet att varken hoppa fram eller värma nå vidare då man fick mötande hästar hela tiden och från olika håll + hinder som var ivägen. Trodde jag skulle vara den enda som skulle leda min lilla ponny runt banan men det var två till som ledde sina storhästar runt. Ena storhästen var rätt fladdrig då den verkade stressad och ägaren härjade med den. Rätt som det var så var dom inne på banan under framridningen och longerade den hästen. Så gör man inte mot dom andra som är där och värmer sina hästar ! Sen efter det gick hon runt bland hästarna och rökte, något som jag inte heller tycker att man gör ! 

Hur som så kommer det dröja innan jag springer en bana sådär igen. Höll ju på att stupa när orken tog slut efter första hindret och det är ju faktiskt roligare att rida ;)

Inga kommentarer: