onsdag 6 juni 2012

Mycket om inget

En vecka sen jag skrev senast. Måste börja med att skriva att jag hade en underbar helg. Åkte till ullared och stannade hos Sanna på vägen ner. Hon fodrade mig med kycklingpaj, sallad och tzatsiki. Det var super ! Tror jag har ätit det två gånger sen jag kom hem från ullared haha ! Efter att jag ätit (tror det tog minst 30 min för mig att äta då jag äter så sakta + att jag pratade mellan varven) gick vi upp på himlabacken och lät hundarna leka och Sanna tog kort. Haha det var mer kaos än kontrollerat som alltid när jag håller på med djur xD haha ! Tack ännu en gång Sanna ! Det var skoj att träffa dig igen <3

Efter att jag åkt från Sanna så vart bilen tydligen väldigt lätt på gasen och det gick visst i 140 på motorvägen. Rätt gött ändå och bara ligga i vänsterfilen och bränna om alla andra :) Han sen in och handla lite på Gekås innan det stängde. Tror det tog ca 20 minuter att plocka ihop lite grejer på hästavdelningen, men jag fick nog stå lika länge i kö när jag skulle betala. 

Kvällen slutade med att vi vart o snacka med grannarna, den ena av dem spelade gitarr. Jag vill också kunna spela ! Men jag fattar ju ingenting vad gäller noter. Lovis gick runt med en leksak i munnen som jag hade köpt inne på Gekås och var så mallig. Grannarna fick hälsa på henne och dom var så fascinerade över hennes storlek. Han som spelade gitarr fick för sig att ta leksaken ifrån henne, hon släppte så snällt men när han sen skulle ge tillbaka leksaken så ville hon inte ta emot den, vilket jag tyckte var väldigt tråkigt. Sen förstår jag inte varför man ska ta en leksak ifrån någon annans hund, men det är väl bara jag. 

Söndagen spenderades inne på Gekås. Det vart en hel del hästsaker, några hundleksaker och annat. Vagnen vart ganska full, har aldrig handlat så mycket där förut, men det är ju bra kul att gå där inne och titta på allt som finns. Sen styrde vi bilen hemåt. En lyckad helg måste jag säga ! 

Har känt mig så matt och trött i kroppen sen vi kom hem. Jag har gått upp på mornarna för att rasta och fodra Lovis och sen har jag lagt mig och sovit till 12 =/

Igår hämtade jag äntligen hem bommen till transporten så nu är det bara att lasta och åka. Skulle lasta idag och åka till travslingorna på andra sidan stora vägen. Zorro har inte åkt transport sen i november när dom flyttades dit från vrälinge. Han krånglade när vi skulle åka hemifrån. Först kom morfar åkandes med bilen och sen kom han och ställde sig vid skötardörren och tittade på mig och Zorro. Zorro vart stressad och stängde av, jag måste ju vara ensam när jag lastar honom, så jag fick säga till morfar lite trevligt att han var tvungen att gå undan. Sen fick jag in Zorro helt i transporten och skulle stänga bommen men då backar han nästan över mig när han hör att jag håller på att stänga in honom. Fick bli förbannad för det vart bara dumheter och man backar INTE över sin matte ! Till slut så var han instängd och klar att åka.

Red honom svettig på andra sidan stora vägen. Vi galopperade bla på ena kortsidan av travbanan och efter våran ridtur var vi rätt så svettiga båda två. Han var super snäll att lasta när vi skulle hem, dom gångerna gör det ingenting att det tar lite tid, bara han inte krånglar och dummar sig. 

Senare på kvällen selade jag på Athlas och körde runt ödetorpet med mamma som red Nisse. Athlas är så grym, han drar sin vagn överallt där jag ber honom, med öronen spetsade framåt. Det spelar ingen roll och om det är ute på ett gärde där gräset når honom över magen eller om det är i skogen där dom kört med trakor så vagnen hoppar och far åt alla möjliga håll. Jag är så nöjd med honom !

Lovis gjorde illa höger bakben när hon hoppade upp i sängen igår så hon har fått nöja sig med en promenad runt kvarteret och lite "stanna-träning" idag. Ska köpa lite korv imorrn som hon ska få leta efter i skogen och så är det ju vägning igen. 

Dax att avrunda det hela lite, vart rätt mycket blaj om ingenting. Ska försöka se första avsnittet av kontoret nu för 3e gången. Fridens på er !

Inga kommentarer: