tisdag 17 april 2012

Usch va trött jag var imorse. När klockan hade ringt en stund och Lovis var rastad och matad och medicinerad så la jag mig och kollade på "Mio min Mio", så sjukt längesen men ändå kom man ihåg det mesta. Somnade dock som vanligt efter halva filmen och den han börja om igen innan jag vaknade igen :P

Lovis är inne i nån jävla kissperiod igen. Bara sätter sig och kissar inne utan att ens säga till innan och fastän det inte var längesen vi kom in. Riktigt tröttsamt faktiskt.

Var ute och gick 1,5 timme förut. Vi tog en avsickare från elljusspåret som ledde till en grusväg ute i skogen för timmerbilar när dom ska hämta ved. Det var brant och djupt dike och jag var inte så sugen på att ta mig över diket för att gå på den vägen men i samma veva som jag tänkte det så hoppade Lovis över lite smidigt så då gick vi där ändå. Vi gick och gick och gick på den vägen och sen såg jag att vi kunde gena i dikeskanten vid ett plöjt gärde och sen gå i skogen. Tur var väl det för hade vi gått hela den där grusvägen så hade vi väl inte varit hemma än.

Morsan jobbar kväll så jag har middagsfodring och insläpp. Ska packa in Lovis och åka dit nu o greja med hästarna. Hoppas på att hinna åka och simma lite sen men får väl se vad som hinns med. Känns bra att Lovis har fått sin promenad iaf. Hejs svejs ! :)

Inga kommentarer: