söndag 12 februari 2012

Solig dag

Oj va fint väder det är ute idag ! Jag och Lovis har varit till hinsebergsbron för vi skulle mata änderna. Men änderna vågade inte ta brödet jag kastade till dem så jag matade kajorna och kollade på änderna. Lovis tyckte det var intressant och stod bara och tittade på dem. Sen gick vi upp till morfar när vi ändå hade vägarna förbi.


För övrigt är det en sån här dag hon håller på att reta gallfeber på mig med sitt flåsande och kissande. Nyss kissade hon i sin biabedd utan förvarning, så den åker hem till Thezz så hon kan ligga i den där då hon ändå inte ligger i den hemma.


Imorrn ska vi till vetten på vägning. Sist hon vägdes, 1 feb, vägde hon 38,2 så jag vågar väl nästan hoppas att hon väger 40 imorrn. Har börjat få i henne maten nu så det känns inte omöjligt iaf.


Ska packa ihop oss nu och åka till målerud. Ska tydligen åka och hämta hö idag också..

Inga kommentarer: