torsdag 9 februari 2012

Det brinner lite just nu, som vanligt, men jag passar på att slänga upp ett inlägg iaf.

Igår åt inte Lovis mat, fastän det stod framme, så hon kräktes av hunger ute i hallen kl 13 på dagen. Jag kan ju säga att jag började fundera på hur det står till innanför pannbenet på henne då. Hur som helst så åkte jag in med henne till örebro och köpte dietfoder på burk att blanda i torrfodret med för att få henne att äta, och på vägen hem från örebro så skällde hon rätt mycket på det viset som hon brukar göra ibland när vi åker nånstans, men hon höll på nästan hela vägen. Jag tänkte i stil med "oj vad hon snackar idag !" och sen ser jag hur hon sätter sig och kissar på sitt täcke. Inte konstigt att hon skällde så mycket som hon gjorde. Nåväl.

Kom hem till morsan o farsan, tog ut rottisarna på en kiss och sen gick jag ut på promenad med Lovis. Hon fick gå lös på ängsvägen och i skogen och det var inte dåligt vad hon sprang :) När vi kom ut på grusvägen fick hon vara kopplad och vi tränade en hel del på stanna och att hon ska gå vid min sida utan att dra. Jag var riktigt nöjd med henne. Underbara hund <3

Inga kommentarer: