lördag 4 februari 2012

Zorro

Har funderat lite nu ikväll och kommit fram till att även fast jag vill ut och tävla med Zorro till sommaren så skulle jag faktiskt ännu hellre vilja ha samma kontakt med honom som jag har med Athlas, dvs att han kommer när man ropar och faktiskt vill umgås med mig, tricka och lära sig saker. Nånstans känns det som att det sättet jag rider honom på när jag tränar inte passar honom, eftersom han mest blir stark så fort vi börjar trava, känns som han blir stel som en pinne från manken och fram till munnen, men när han väl släpper blir han världens underbaraste. Vi får väl se, men ska väl iaf leta reda på klickerskolan som jag har utskrivet och läsa innan jag somnar :) Hittade Tobbe Larssons dvd om frihetsdressyr på Hööks så jag ska köpa den när jag har fått lön, finns ju alltid nånting man kan lära sig :)


Underbara älskade häst !

Inga kommentarer: