måndag 16 januari 2012

Ridning och promenad

Idag fyller Lovis 7 månader. Det firade vi med att jag började plocka pälsen i ansiktet på henne, vilket jag nästan ångrar lite för hon ser inte ut som Lovis längre utan det var Kråkan kom fram istället. Panikringde till Sanna för att kolla hur man ska rycka dem i ansiktet egentligen. Det är bara o rycka så hon inte ser ut som en schnauzer. Fick mycket beröm också för allt arbete och slit med henne, att hon har lagt på sig bra och blivit fin. Sånt gör mig så himla glad ! Jag trodde aldrig att hon skulle bli såhär gammal ens men jag har så oootroligt mycket att tacka Strömsholm för ! Min stackars pappa också, som lånat ut pengar till mig och fortfarande väntar tålmodigt på att få tillbaka dem. I alla fall så längtar jag ännu mer till kennelträffen nu och hoppas inget oväntat händer som hindrar mig från att åka dit.

Idag stod det ju ridning på Zorros schema för att få slippa transporten en dag i alla fall. Han skrittade på rätt friskt i början, var snäll i traven, skötte sig i skogen och sen när vi kom ut på galoppsträckan så märktes det så tydligt att han kom ihåg att han drog med stångbettet där sist vi red där och att han fick ont o munnen för han ville sticka idag men vågade inte riktigt och slog upp huvudet ända upp till himlen, för han förväntade sig säkert att han skulle få ryck i munnen.. Stackarn ! Men han var så duktig idag. Sen slängde jag ut kisset ur Athlas box idag och fyllde på med en spånbal.

När stallet var klart åkte jag och Lovis till linde och gick i över en timme så jag har nog en ganska nöjd hund. Hon däckade i hallen när vi kom hem och har precis vaknat. Får väl se hur hon är i natt. Ja det var väl allt som hänt idag typ..

Inga kommentarer: