söndag 15 januari 2012

Lastträning dag 4

Nu har vi lasttränat 4 dagar. Snacka om intensivkurs ! Som vanligt typ så blir det tjaffs i början och jag går på honom med grimskaftet. Till slut så stod han där inne med mellanväggen och jag kunde be honom att backa ut. Flyttade mellanväggen närmare mitten och han var inne så långt att det bara var ett steg kvar men då backade han ut. Han gjorde så flera gånger..! Sen var han inne helt. Jag stod bakom och klappade honom på rumpan, flyttade mellanväggen till mitten, klappade lite till, flyttade tillbaka mellanväggen och bad honom backa ut. Där borde jag ha slutat men bestämde mig ändå för att göra om detta en gång till innan vi skulle ge oss. Samma prossedur igen, in i transporten så det bara var ett steg kvar, backa ut. In igen tills det bara var ett steg kvar, backa ut. Jag fick bli lite arg, inne helt. Klappade på rumpan och hann inte göra mer än så innan han backade över mig. Vart förbannad och drog till med grimskaftet, in igen, klapp på rumpan, flyttar mellanväggen men det tar stopp. Då står han med höger framhov precis bredvid mellanväggen så det inte går att flytta den så långt som jag vill. Suck ! Nöjde mig där ändå när han stod där så snällt utan att backa ut innan kommando. Backade ut, gav godis och slutade för dagen. Imorrn ska han få ledigt från lastningen och ta en tur i skogen och tömmas på energi, för det lär det finnas gott om, och då han får fundera lite på lastningen innan vi tar tag i den på tisdag igen.

Inga kommentarer: