torsdag 8 januari 2015

Hade en ganska produktiv dag igår, tycker jag själv iaf. Åkte till Preem och betalade för lagningen av fläkten i bilen, gick på 2053 kr. Åkte sen vidare till Arboga där jag mötte upp en karl som skulle köpa Athlas sadel som jag har haft liggande i lilla förrådet i hallen i evigheter. Fick nästan skänka bort den, men nu är jag äntligen av med den. Åkte direkt från Arboga till Marieberg där jag köpte hundmat, blomjord, skor och krukor. Tänkte vara lite smidig och spara in tid genom att stanna och köpa käk på max, men åkte hem och lagade mat som jag hade förberett lite redan kvällen innan. Hade jag inte gjort det så hade det lätt bliviot max eller saigon. Juste, Ria var med in på Grizzly så jag passade på att väga henne. Idag landade hon på 49.5 kg. Första gången hon väger så mycket tror jag. Så hon måste ha vuxit på sig lite :)

Lämnade Ria hemma och åkte till tippen med bråte som blev efter röjningen i lägenheten här om dagen. Och känslan när man åker där ifrån är obeskrivlig. Har fortfarande massor kvar hemma att rensa ur och slänga men det finns nog kvar till en annan gång. Värst är det nog med alla jävla papper, fakturor och sånt. Usch! 

Gjorde stallet, tog in hästarna och kapade manen på Gustav. Ska försöka filma honom åt en tjej som är intresserad så han ska väl se lite vårdad ut tänkte jag. Vänstra tummen var helt slut efteråt men jag gjorde klart det på en gång istället för att ta ena halvan idag och andra halvan lagom till påsk. Däremot ångrar jag mig lite och bittert att jag sa upp avtalet. Tycker inte det känns som att det var min vilja egentligen utan mer någon annans. Men gjort är gjort och även om drömmarna går åt helvete så har jag trots allt mina två ponnysar kvar att lägga tid och energi på. 

Tog promenaden med Ria när jag kom hem från stallet. Höll en hyfsad fart från start till mål så jag kan inte vara annat än nöjd. Det blev en helt okej dag tycker jag. 

Idag ska jag visst åka med brorsans bil till bilskade.. nånting så dom ska kika på den. Skulle tydligen gå ganska fort, men vi får väl se. Hoppas iaf på att hinna med minst lika mycket som igår. 

Inga kommentarer: