torsdag 10 juli 2014

Ord jag bara inte klarar av!

Verkar som att det är listornas kväll här på bloggen. 
Här kommer ord jag inte klarar av och varför jag inte gör det. 

Frihetsdressyr - Ett överanvänt ord som används fel. Ser och har sett många filmer på youtube där folk anser sig pyssla med frihetsdressyr men som går runt med hästen i snöre och gör i mina ögon något annat än just frihetsdressyr. Frihetsdressyr för mig är när man har hästen lös, utan utrustning och den bär sig i en fin form och kan behärskar samma rörelser som med ryttare. Sen är ju vägen krokig och man använder sig av olika hjälpmedel för att komma dit. Men säg inte att du tränar frihetsdressyr om du inte gör det!

Mums - Ett ord som används mycket på statusuppdateringar på sociala medier, alltid kopplat till en bild eller en rad utan bild. "Idag vart det rotmos och fläsk.. mums!" Ja, man får väl hoppas att dom inte frivilligt äter, för dom, äcklig mat!

Normal - Vem/vad fan är normalt och vem har rätt att bestämma vad som är normalt eller inte ?

Psykisk störning -  Hur kan ett test avgöra om någon har en psykisk störning ?! Vad är egentligen en psykisk störning ? Och framför allt; VEM har utformat testet och hur psykisk "frisk" var den personen ?! Nej, alla är vi olika och jag tror inte på det där!

Nyttigt - Jag klarar bara inte av det!

Naturligt - Jag klarar det inte! "Man ska inte operera brösten för det är naturligt att dom hänger platta ner till knäna! "Det är inte naturligt för en hund att bära täcke!" -Det är lika naturligt som att äta torrkulor.. Blä!


Ja, det får väl räcka för denna gång.  


Inga kommentarer: