onsdag 13 november 2013

Underbara djur!

Djuren har verkligen skänkt mig glädje och positiv feedback idag! Zorro verkade tycka att det var roligt att lastträna. Han var så glad, gick ända in i transporten och åt ganska lugnt och avspänt ur hinken. Behöver ha hjälp av någon som kan hålla hinken sen men man måste tydligen fråga något utvald för att få hjälp, det funkar inte att annonsera om hjälp bland sina vänner på facebook. Men då vet jag vilka jag ska ställa upp för frivilligt och inte. Mamma ska iaf hjälpa mig sen i helgen när hon är ledig. 

Athlas var så himla lyhörd för styrningen trots att jag kör i grimma. Skulle jag svänga lite så var det bara att släppa efter liiite i den motsatta tömmen för att han skulle svänga. Vi tränade även tempo och gångartsväxlingar mellan vägpinnarna. Kan säga som så att det är lättare att gasa än bromsa men det är ju en träningsfråga som allt annat. 

Lovis och jag tog en liten sväng i skogen där hon fick springa lös. Fick henne att springa efter en liten pinne jag slängde iväg till henne och hon var bara allmänt glad och lycklig. Älskar dom stunderna! Fick lite bilder men dom flesta hade fokuset på något helt annat än henne. 

Underbara djur!


Inga kommentarer: