onsdag 2 oktober 2013

Klockan är strax efter tio. Det är onsdag. Första dagen på långledigheten. Jag klagar inte, tvärt om. 

Idag ska hästarna tränas, dom har haft långledigt kan man säga, 5 dagar har dom stått och det känns faktiskt 
skönt att inte ha dåligt samvete över det. Istället hoppas jag att dom är super peppade på att träna efter vilan. Egentligen vart det ofrivillig vila, men det gör inget, dom såg lika levande ut igår när jag var dit och mockade så dom dog inte. Har redan tänkt ut vad vi ska hitta på idag. Zorro ska tränas med lastpallen för att få bättre balans. Vi ska även träna långa tyglar och kanske lastträna. Athlas ska träna vidare på bergsgeten, försöka hitta någon sorts form på volten i trav och så ska vi börja med "spinn", dvs snurra åt andra hållet. Ah juste, vi ska träna vidare på stanna också. Känns som det vart lite väl mycket saker så får säkerligen hoppa över något. Nisse ska tränas med target och sen med pallen eller voltarbete i skritt. 

Ska nog faktiskt klickerträna med Lovis idag också. Ska försöka ha med klicker-tänket lite mer i våran vardag för att se om jag kan få en gladare och mer energisk hund. Har även laddat batteriet till kameran så jag ska föröka få till några fina höstbilder. Hmm.. hur ska jag hinna med allt ? Jag är sån tidsoptimist! 

Ska klä på mig lite så vi kan ge oss ut innan vi ska till stallet. Hej så länge!

Inga kommentarer: