tisdag 23 juli 2013

Livet känns bra nu

Som vanligt så var det ett tag sen sist. Livet känns bra nu, nästan så bra så att jag bara går och väntar på att det ska vända. 

Zorro och Athlas är nog i chock tror jag. Dom borde vara det om inte annat, förra veckan gjorde jag något med dom 5 utav 7 dagar, trots att jag började natthelgen på torsdagen. Jag brukar ju kunna komma igång så smått under ledigheten för att sen inte göra något alls när jag börjar jobba igen. Nu är det till och med så att jag längtar efter att åka och rida, något jag inte känt sen jag var uppe på ridskolan, vilket är lite mer än tre år sedan. 

Har ridit barbacka sen någon dag efter min födelsedag och jag märker redan skillnad på Zorros rygg när jag tittar och känner på den. Mamma sa även här om dagen när vi red att Zorro inte släpar bakbenen lika mycket längre. Tänk vilken skada en dåligt liggande sadel kan göra. Och jag som har trott att den har legat bra, i flera år. Den sadeln ligger nu ute på försäljning. Har aldrig sålt en sadel förut och jag är rädd att det kan gå trögt men det märker vi, det värsta är ju att jag har en till sadel att sälja. Bläää..


I måndags slängde jag ut allt spån som var kvar i Athlas box och la in nytt. 4 spånbalar räckte gott och nu kan jag mocka där utan att bli hostig. När jag hade mockat ut fick jag se att det hade börjat ruttna så smått på väggen längs golvet, som var under Athlas vattenhink så jag fick flytta den till en annan vägg, sadelkammaren ligger vägg i vägg där hinken hängde först. Dock har det börjat damma inne hos Zorro nu istället. Jag får något fel! 

Såhär fint vart det när det var klart :)

Lovis är typ inne i nån trotsperiod nu. Hon gör det mesta tvärt emot vad jag säger och jag har gått en hel del med flexikoppel. Har det inte dragit bakåt så har det dragit framåt eller rätt över vägen så nu har jag tagit fram helstryp och mitt vanliga koppel så får jag använda flexi i skogen eller nå istället. Ikväll joggade vi en liten bit, fy så svettigt det vart men det känns bra efteråt :) Ska hoppa in i duschen nu och sen får det bli sängen.

Inga kommentarer: