tisdag 11 juni 2013

Snart har ännu en dag passerat. Idag har har hamstrarna slagits flera gånger och den större hamstern jagade den mindre så jag fick sära på dom. Satte sen stora i en av kartongerna som dom åkte hem i från djuraffären och sen åkte jag iväg och köpte en till bur. Dock ska jag åka och lämna tillbaka den imorgon och åka till en annan djuraffär och köpa en likadan bur som den första jag köpte.

Har precis tittat klart på årets säsong av Biggest Loser sverige. Helt sjukt vilka siffror dom gör alltså! Jag vill också men jag finner ingen ork att hålla på. Skulle verkligen behöva gå ner i vikt så jag kanske vågar ta för mig i samhället och relationer istället för att nästan ursäkta att jag finns. Det märks extra tydligt när jag träffar killar, jag blir så underlägsen och liten att det finns inte. Och vem vill träffa en sån ? 

Tydligen är Frötuna sålt nu och stämmer det som ryktas på byn så är det någon som ska ha hästverksamhet där av något slag och hyra ut boxar. Hoppas att dom kommer hyra ut lägenheterna där och att jag kan få hyra en då, om ekonomi tillåter vill säga. Skulle vara guld värt att ha hästarna utanför dörren och dessutom umgås med lite mer folk om dagarna. Så jag hoppas helt enkelt att gud vill och plånboken håller.

Igår var Moa till oss igen. Den här gången skippade vi lastningen iom att jag gör det själv på ett annat sätt just nu. Vi började istället med targeting med bägge hästarna. Dom var riktigt duktiga och vilken skillnad det är på Athlas sen första gången jag tränade för Moa. Då var han överallt och ingenstans samtidigt och provade allt möjligt för att få godis osv, men igår stod han lugnt och stilla och väntade på nya kommandon. Så nöjd med dom. 

Nu ska jag ut och gå med Lovis. Får se om jag orkar ett varv med cykeln också. Hejsan!


Inga kommentarer: