måndag 22 april 2013

Tycker jag har hunnit med lite ändå fastän jag började dagen med att äta gott och kolla på film. Tittade på filmen Upp! Det var längesen jag köpte den filmen men hade inte tittat på den innan så jag gjorde det idag. Den var under förväntan tycker jag, vart nästan lite besviken.

Dammsög och torkade alla golv utom i sovrummet och sen rycktes dörren upp och in kom mamma. Hon skulle låna toan och jag säger bara att det var TUR att jag precis städat inne på toan och dom där golven annars hade hon väl fått något fel på mig.

Gick ett varv på med Lovis efter en stund. Vi gick väl ungefär en timme och sen köpte jag en pizza som jag tryckte i mig innan hon fick mat så hon skulle hinna varva ner innan hon skulle få mat. Inte för att hon var så värst flåsig eller så men det känns bara så onödigt att riskera att magen snurrar.

Efter att hon hade ätit åkte vi till stallet. Pratade lite med farsan och kollade om han kunde skruva loss däcket  på rockarden så ska jag ta med alla mina punkterade däck till frövi för att köpa nya. Det är fan illa att jag har punka på ena sommardäcket till bilen, bägge däcken på sulkyn behöver bytas och så det här däcket på rockarden. När stallet var så gott som klart så plockade jag in hästarna och gjorde i ordning Zorro för lite tömkörning i skogen (läs promenad). Lovis fick följa med och det gick hur bra som helst, vi trampade på rätt bra alla tre. Jag vart till och med svettig.

När vi kom tillbaka tänkte jag knåda lite på Zorro. Brukar göra det ibland efter att vi varit ute och tömkört och har börjat göra det efter varje gång jag ridit men idag ville han inte bli knådad på av någon anledning. Så fort jag började trycka på honom så stod han inte stilla. Vet inte om han var öm i musklerna på nå vis, i hårremmen eller helt enkelt bara ville in o äta sin mat. Tror dock mer på någon av dom förstnämda. Skulle behöva åka med honom till Marina så hon får känna igen honom och se om han verkar nå bättre sen sist.

Nu har jag bara två lediga dagar kvar innan det är dax att kliva på natthelgen. Känner inte ett dugg för det men plikten kallar så att säga. Ska nog skynda mig att tvätta innan jag torsdag så tvätthögen minskar för känner jag mig själv rätt så kommer jag varken ha tid, lust eller ork att göra det sen när jag har börjat jobba igen.

Ska nog diska lite nu, ladda tvättmaskinen, ta ut Lovis och sen gå och lägga mig. Har hand om lunchfodring och hundrastning imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer: