tisdag 19 februari 2013

Jaha, tisdag och träning för Moa igen. Vi fick väl godkänt på pauserna och det märktes en stor skillnad, vilket alltid är roligt att höra. Till nästa träning ska vi kunna fotgående eftersom han hela tiden vill svänga in framför mig och blockera min väg. Kommer inte kunna träna för henne i frövi på 2-3 veckor men får väl helt enkelt se till att åka till Vallby eller nå, annars kommer jag aldrig kunna åka på uppvisningen i början på juni. 

Idag är det 10 veckor sen jag var iväg med Zorro så imorrn ska det knådas, ridas och knådas. Håller alla tummar jag har att han känns lite bättre än innan. Är dock rädd att jag kommer få åka och spruta honom. Men allt för att min fina, fina häst ska bli fräsch! 

Har hållt mig från godis, läsk, snacks, fikabröd, glass och annat smarrigt och det har varit problemfritt. Har dock blivit sugen ibland men har lyckats hålla mig. Om lite mer än en vecka fyller Tony år och då tänkte jag tillåta mig själv att ta LITE fika! Tror jag. Vi får se helt enkelt, vore dumt om jag sabbar detta nu. 


Juste, igår innan jag skulle strö till hästarna så lät jag Lovis hoppa några gånger över spånbalen. Oj vad jag skrattade, hon såg så himla rolig ut. Hon förstod först inte vad hon skulle göra så hon spårade ur och började hoppa på mig och bita i armarna. Men efter att ha hållit i hennes halsband några gånger så förstod hon och det vart roligt. Tog in spånbalen i boxen sen och kom då på att vi kunde träna lite balans så jag fick upp henne på den efter lite om och sen hade henne att sitta och vinka med vardera framben, inte samtidigt dock, men hon var så duktig! Hon förvånade mig lite senare på kvällen när hon satte sig strax utanför stalldörren när jag skulle backa tillbaka transporten. Någon gång reste hon sig och började gå mot bilen men då behövde jag bara säga till henne att sitta och hon gjorde det på en gång. inte ofta hon lyssnar så bra. Älskade vovve!

Inga kommentarer: